Porsche 911 Carrera 3.2 Targa Urban Outlow (1986): € 42.500,00

BMW 2000 Touring Automatic (1972): € 19.950,00
16 September 2019
BMW 320 CI Cabrio Executive (2002) 72.000 km!!: € 10.500,00
22 September 2019

Porsche 911 Carrera 3.2 Targa Urban Outlow (1986): € 42.500,00

Carrosserie: targa

Bestuurderszijde: Linksgestuurd

Bouwjaar: 28-02-1986

Transmissie: Handgeschakeld

Afgelezen tellerstand: 141.462 mijlen

Kleur: zwart

Brandstof: Benzine

Opties/Accessoires: unieke rally/racewagen met een Magnus Walker stijl, RS accenten, Steve Wong chip, gelimiteerd Magnus Walker stuur, stamski uitlaat en nog veel meer.

De Porsche 911 G-modellen zijn gebouwd vanaf 1974 tot 1989. In 1984 was de 911 20 jaar geproduceerd en verwachtte men dat Porsche met een totaal nieuw model op de markt zou komen ter vervanging van de 911. Maar Porsche verbaasde iedereen door met de Carrera 3.2 te komen, die uitstekend paste bij de eerste serie. Deze Carrera 3.2 werd gebouwd van 1984 tot 1989, in de bekende uitvoeringen zoals coupe, Targa en cabriolet.

De 911 Carrera 3.2 is de laatste uitvoering uit de originele 911 serie en wordt nu zeer gewaardeerd als kassieker. De Carrera 3.2 kreeg een nieuwe hoger geplaatste 6 cilinder motor met 3164 cc. Er waren ook enkele nieuwe aanpassingen aan deze motor zoals een nieuw inlaatspruitstuk, uitlaatsysteem en krukas (uit de 3.3 motor), die zorgde ervoor dat het vermogen opliep tot 231 pk.

In 1987 kreeg de Carrera 3.2 een nieuwe 5 gang versnellingsbak van Getrag (beter bekend als de G50-bak). Ook werden er grotere remschijven geplaatst die er beter voor zorgde dat de warmte afgevoerd werd.

Bij de verkoop van deze Porsche Carrera Targa 3.2 Urban Outlow zijn wij door een van onze klanten gevraagd te bemiddelen. Deze Porsche Targa is werkelijk uniek, de destijds Amerikaanse eigenaar heeft geld noch moeite gespaard om een uitzonderlijke auto te ontwerpen. We hebben hier te maken met een combinatie van de stijl van Magnus Walker (kijk op You tube Magnus Walker), de Porsche RS en de europese rally/race Porsches.

Het eerste wat direct opvalt en uniek is, zijn het gelimiteerde Magnus Walker stuur met gravure, de Magnus Walker deurklinken, de RS deurpanelen en andere RS accenten. Verder is de Targa top helemaal herbouwd en heeft de auto nieuwe Fuchsvelgen en nog veel meer.

Deze Porsche is helemaal rally/race geprepareerd maar is ook geschikt voor normale toertochten. Al wat voor overtollig gewicht zorgt en niet perse noodzakelijk is, is verwijderd. Verder heeft deze Porsche n Steve Wong chip, Stomski uitlaat, Porsche short shifter, sportpedalen, eigenlijk teveel om op te noemen.

Deze Porsche Urban Outlow is technisch in een goede staat, rookt niet en lekt geen olie, wat uitzonderlijk is voor n Porsche van deze leeftijd. Maar de echte sensatie komt als je gaat rijden met deze race/rally-auto. Dit zorgt voor een onbeschrijflijk gevoel.

Er zijn rekeningen van onderdelen bij deze Porsche die de 20.000 Dollar overschrijden.

Deze Porsche Targa 3.2 rijdt als een racewagen en is door zijn samenstelling zeer uniek . Doordoor is deze auto ook zeer interessant voor de echte Porsche verzamelaar.

De Amerikaanse eigenaar, die deze Porsche heeft omgebouwd, was echte Porsche liefhebber en heeft dat met een grote passie gedaan. Hierbij zijn begeleidend schrijven:

Net klaar met het installeren van een limited edition Magnus walker Mono stuurwiel en de stoelen met nieuwe stof hersteld. Ziet er geweldig uit.

Geïnspireerd door Magnus Walker en Europese rallyauto's begon ik dit project 3 jaar geleden en ben ik net klaar. Als je op zoek bent naar een ultieme 911 die helemaal is herbouwd en je hoeft er niets anders te doen dan genieten en rijden. Dan is dit jouw auto.

Ik heb in principe een straat-auto / rallyauto / raceauto gebouwd, zonder eruit te zien als een in elkaar geslagen raceauto. Je kunt hem meenemen naar shows, hem op straat rijden of hem meenemen naar het circuit in het weekend. Helaas heb ik er nog niet mee op het circuit gereden.

Er zijn grote inspanningen gedaan om deze auto lichter te maken, zodat deze beter rijdt en sneller is. . De motor is onder handen genomen, nieuwe framebussen, spooruitlijning, nieuwe RS lichtgewicht tapijtkit, RS deurpanelen, Porsche short throw shifter, gespoten, sportdemper en n prachtige geluid de van Steve Wong 911 chips, nieuwe dynamo, volledige targa toprestauratie en afdichtingen, nieuwe lichten en gele Franse koplampen, lichtgewicht accu, 911 R achterlichten, aangepaste oliekoeler luchtinlaat, Fuchs wielen.

Duizenden dollars en honderden van mijn eigen manuren zijn geinvesteerd om dit project af te werken. Meer dan 20.000 dollar aan bonnen, alleen al van die ik kon vinden.

. Dit is niet en echte pronkauto, maar een echte rijdersauto. Een om van te genieten en niet in de garage laten staan omdat het zonde is om er mee te rijden. Ik zal toegeven dat ik er niet mee in de regen heb gereden en altijd heb gestald in de winter. Maar heb er vaak grote ritten mee gemaakt door verschillende staten, het was echt genieten. Ik rijd er vaak 3 per week naar mijn werk toe, als het goed weer is en wanneer het kan. Het brengt een glimlach op mijn gezicht elke keer als ik er mee rij. Het is pas waar totdat je een 911 hebt gereden, dan snap je het pas

Als je iets weet over oudere 911's, dan zijn deze Carrera’s ijzersterk als je ze goedonderhoudt. Ze gaan gemakkelijk 300.000 km mee zonder grote problemen. Zodra ik een project heb voltooid, ben ik op weg naar een ander project.

Kleine dingen die ik ben vergeten te vermelden, nl. heeft een nieuwe startmotor, heeft geüpgradede turbo stanguiteinden, die veel beter zijn. Nieuwe remklauwen .De ophangbussen zijn in de fabriek gefabriceerd, in tegenstelling tot veel racewagens die urethaanbussen gebruiken. Die maken veel lawaai en moeten altijd gesmeerd blijven.

De auto rijdt als een nieuwe uit de fabriek, maar rijdt eigenlijk veel beter omdat hij lager is, lichter is en een goede uitlijning heeft. Ook rookt of lekt de auto geen olie. Niet veel oudere 911's kunnen dat zeggen

[