BMW Z3 2.0 S (2000): verkocht (naar Duitsland)

BMW Z3 3.0 i (2001): € 17.950,00
20 December 2018
Honda N600 Touring (1973) 43.000km!: verkocht (naar België)
17 January 2019

BMW Z3 2.0 S (2000): verkocht (naar Duitsland)

Carrosserie: Cabriolet

Bestuurderszijde: Linksgestuurd

Bouwjaar: 01-07-2001

Transmissie: handgeschakeld

Afgelezen tellerstand: 111.312 Kilometer

Kleur: grijs metallic

Brandstof: Benzine

Opties/Accessoires:bekleding leder, bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar,boordcomputer, buitentemperatuur meter, elektrisch verstelbare buitenspiegels, elektrische ramen, elektrische stoelen,elektrische kap, lederen stuurwiel, sportstoelen, verwarmde buitenspiegels, airbag, centrale deurvergrendeling, getint glas, mistlampen, rechter buitenspiegel, stuurbekrachtiging, toerenteller, Traction control, buitenspiegels in carrosserie kleur, bumpers in carrosserie kleur, lichtmetalen velgen, metallic lak, alarm, , windscherm, afstandsbediening.

Vele cabriolets hebben als uitgangspunt een bestaand model. Dat is in zekere zin ook het geval met de BMW Z3 die de 3-serie als uitgangspunt had. De Z3 kwam in 1996 als roadster op de markt, in 1998 kwam er ook n coupe uitvoering van dit model. De Z3 is een meer robuuste dan slanke auto met een eigen, ijzersterke, uitstraling. Een auto met een geheel eigen voorkomen, volstrekt niet inwisselbaar met een ander bestaand model. De realiteit bevestigt die indruk: de BMW Z3 heeft een eigen karakter. BMW kent een interessante, zij het compacte historie van roadsters, zoals men de cabriolet in Duitsland noemt. Afgezien van de eerste BMW, de Dixi, die min of meer per ongeluk een open auto was, zijn het met name de 328 uit de jaren dertig en de 508 uit de jaren vijftig, die het merk de roem op dit gebied hebben verschaft. Van 1988 tot 1991 is er ook nog de Z1 gemaakt maar dat was meer een vingeroefening dan de aanzet tot een realistisch serieprodukt De Z3 is feitelijk weer de eerste BMW cabriolet voor een groter publiek. De beslist niet overdreven prijzen wijzen eveneens in die richting. Koop je een Z3 dan krijg je een 4,02m lange, 1,69m brede en 1,29m hoge auto. Met een breed naar achteren uitlopende motorkap die de al eerder gesignaleerde aanzet tot spatborden onderstreept. Het bekende dubbele nier-symbool is in een opvallend rond aflopend front gevat. Aan de flanken zien we (nep) luchtinlaten, afgerond met het blauw/witte embleem, een toevoeging die zonder enige terughoudendheid van de 508 is overgenomen. Maar het staat wel. Evenals de mooi gewelfde spatborden. De achterzijde is nog het meest simpel gehouden maar de in het kofferdeksel geïntegreerde derde remlicht vergoedt veel.

De door ons aangeboden Z3 is een 6 cilinder 2.0S 5-bak handgeschakeld, widebody , het betreft hier een BMW Z3 2.0S uit de individual serie wat betekent dat deze auto niet in serie is gemaakt maar individueel is samengesteld.

We hebben hier te maken met een BMW Z3, die origineel uit Nederland komt en altijd perfect is onderhouden. De auto heeft een lage kilometerstand welke door een NAP rapport wordt bevestigd, ook het onderhoudsboekje onderschrijft dit, tot nagenoeg de laatste kilometer.

Deze prachtige BMW Z3, in de uitzonderlijke combinatie blauw-blauw heeft slechts twee eigenaren gehad en is sinds 2007 enkel en alleen als hobby/weekend auto gebruikt. Dit is te concluderen aan de hand van het gemiddelde van ongeveer 3500 kilometer per jaar.

Waarschijnlijk is deze BMW sinds 2007 in bezit geweest van de tweede eigenaar. Deze heeft de auto altijd perfect verzorgd, dit is terug te zien aan het interieur en de carrosserie.

Deze BMW Z3 2.0S is ook zeer breed uitgerust met airco, stoelverwarming en cruisecontrol. Kortom een top BMW om heerlijke weekenden mee te toeren.

Wij nodigen u graag uit om te komen ervaren dat bovengenoemde omschrijving van deze auto niet overdreven is.